تبلیغات
افشاگر - *** راهکارهای کاهش تصادف بین خودروها و عابرین در دنیا ***

یکی از مهم‌ترین علل تصادف خودرو و عابرین پیاده& عدم توجه به چراغ راهنمایی و رانندگی در نقاط پرترددی چون چهار راه‌ها از سوی هر دو قشر است. پس از تحقیقات فراوان در اقصی نقاط جهان به روش‌ها و نکات ارزشمندی دست یافتیم که در این مطلب به بیان روش هر کشور برای مقابله به این مشکل خواهیم پرداخت.

کشور کومور: در این کشور هنوز ماشین اختراع نشده است و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی همیشه و در همه حال در حالت تمام سبز است و عابرین به راحتی و با فراغ بال از عرض خیابان عبور کرده و کیف می‌کنند! با این حال آمار کشته شدگان سوانح رانندگی در این کشور فقط اندکی پایین‌تر از میانگین آمار جهانی است، چون این کشور یک کشور جهان سومی است!

کشور کلمبیا: در این کشور کلاً کشتن عابر پیاده امتیاز دارد و برای کشتن عابر پیاده زیر ۵۰ کیلو ۱ امتیاز، ۵۰ تا ۱۰۰ کیلو ۲ امتیاز، و عابر پیاده ۱۰۰ کیلو به بالا ۳ امتیاز مثبت به راننده تعلق می‌گیرد. لذا به همین دلیل هیچ عابر پیاده‌ای جرأت رد شدن از خیابان وقتی که چراغ سبز نیست را به خود نمی‌دهد. ضمن اینکه یک تک‌تیرانداز نیز در بالای هر چهار راه وظیفه کشتن عابرین متخلف و تیز و چابکی که توانسته‌اند از چنگ ماشین‌ها گریخته و از خیابان رد بشوند، بر عهده دارد.

کشور ژاپن: در این کشور کلا یک سیستم و پروسه پیچیده و مبهم در قبال رانندگان و عابرین پیاده وجود داشته و اجرا می‌شود. در ژاپن وقتی عابرین چراغ سبز را می‌بینند، از عرض خیابان رد می‌شوند و وقتی چراغ قرمز می‌شود در کمال تعجب و ناباوری در کنار خیابان ایستاده و منتظر می‌شوند تا چراغ برای‌شان سبز شود!

کشور امریکا: با توجه به اینکه در این کشور مردم ضد ضربه هستند و حتی اگر با هواپیما هم سقوط کنند کلا هیچی‌شان نمی‌شود، لذا قوانین در این زمینه زیاد جدی گرفته نمی‌شود و پس از برخوردها و تصادفات معمولا عابر هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد. معمولا در این کشور ضارب و مضروب پس از تصادف همدیگر را به صرف شام، قهوه یا خوراکی‌های نامشروع دعوت کرده و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ازدواج می‌کنند!

کشورهای اروپایی: در این کشورها به علت وجود بحران اقتصادی شدیدی که در اروپا حکمفرماست، مردم همواره در خیابان‌ها در حال راهپیمایی و اعتراض به شرایط موجود هستند و کلاً خیابان‌ها ۲۴ ساعت مسدود است و اصلا هیچ ماشینی نمی‌تواند تردد کند! ضمن آنکه مردم در این کشورها بسیار فقیر شده‌اند و پول ندارند ماشین بخرند و بیشتر مسیرهای‌شان را پیاده گز می‌کنند!

کشور سوریه: در این کشور نه تنها از عرض خیابان بلکه کلا در همه نقاط شهر باید سینه‌خیز عبور کرد! عابرین در این کشور اگر خیلی خوش‌شانس باشند هنگام عبور از خیابان در اثر تصادف با ماشین کشته خواهند شد و اگر بدشانس باشند به ضرب گلوله شورشیان! (که البته بحمدالله به گفته اخبار ۲۰:۳۰ در حال پاک‌سازی و منقرض شدن هستند.)

کشور ایران: در این کشور چراغ راهنمایی و رانندگی بیشتر جنبه تزئینی داشته و علی‌رغم تحقیقات گسترده، رفتار قابل تحلیل و توجیهی تاکنون از هیچ راننده و عابری مشاهده نشده است. در ایران معمولا عبور یا عدم عبور از چراغ تا حد بسیار زیادی به اعصاب داشتن یا نداشتن عابر یا راننده، عجله داشتن یا نداشتن او و این که چه کسی در کنار او است بستگی دارد. ضمن اینکه تنها یک قانون راهنمایی و رانندگی برای رانندگان وجود دارد و آن این است که راننده باید چهار چشمی مواظب باشد تا کسی به او نزند! تقاطع‌ها در این کشور یکی از مخاطره‌آمیز‌ترین و غیر پاستوریزه‌ترین نقاط محسوب می‌شوند و رانندگان و عابرین با بیان عباراتی چون یابو، خیلی خری، @#$٪#٪ و حتی $##$٪#$٪#! از خجالت هم در می‌آیند!

کشور ترکیه: با توجه به شباهت‌های فرهنگی بسیار، رفتارهای مشاهده شده در این کشور تا حد بسیار زیادی به رفتارهای عابرین و رانندگان ایرانی شباهت دارد؛ با این تفاوت که در صورت هر گونه اصطکاک و برخورد و ایجاد تنش، عابرین و رانندگان به جای فحش فارسی به یکدیگر فحش ترکی می‌دهند!